Мета:- Ознайомити учнів з елементами художнього і технічного

моделювання рукавів різних фасонів;

- сприяти розвитку просторової уяви,творчого мислення, фантазії;

- виховувати естетичний смак.

Обладнання та інструменти: лекала рукава, кольоровий папір,

індивідуальні картки для самостійної роботи,

ілюстрації,олівці, наочні посібники.

Тип уроку: Інформаційно-практичний (комбінований).

Межпредметні зв’язки: малювання, історія.

Хід уроку:

І. Орг.момент.

1 .Перевірка наявності учнів.

2. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Що таке моделювання?

2. Хто займаеться моделюванням?

3. Що таке рукав?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація мети.

Проблемне питання: Чи впливає наявність рукава на зміну моделі?

Чи змінюється при цьому назва та призначення

моделі?

Яку роль при цьому виконують рукава?

Для вирішення проблемного питання пропоную два ескіза (сукнііжакета).

На данних ескізах знімаю рукава і пропоную проаналізувати отримані моделі

та зміни ,які привнесла ліквідація рукавів.(Назви моделей змінилися на

сарафан та жилет).

З рукавомБез рукава
Сукня →Сарафан
Жакет→Жилет

Ми з вами переконалися, що рукава грають одне з ведучих місць в

формуванні одягу. Достатньо зміни фасону рукава, для отримання різно-

манітних фасонів. Кожна людина прагне бути гарною і неповторною. Одяг-

це просто те, що ми одягаемо на себе. Це багато в чому і добрий настрій і

навіть успіх в особистому житті.

Але не можна навчитися одягатися до ладу, коли не знаешь певних законів

моделювання.На цьому уроці ви будете вчитися правил художнього

моделювання рукавів.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Чи доводилось вам,діти, коли-небудь переглядати старі журнали мод,

Розглядати одяг своеї мами, бабусі?

Багато речей вам подобається, але такі, в яких ви почувалися б незручно і

навіть смішно виглядали б. Це тому ,що данний одяг сьогодні не в моді.

Для того щоб краще зрозуміте це, давайте з вами здійснимо подорож у

далеке минуле.І допоможуть нам у цьому учні, які ознайомлять нас з

історією розвитку рукавів.

4.1. Подорож у минуле.

- історія виникнення рукава (реферат учня)

- факти з історії рукава (реферат учня)

(Розповідь супроводжуєтьсядемонстрацією ілюстрацій).

Як ви вважаете звідки пішов вислів : «Робити роботу спустивши рукава».

Він йде в глибину віків і відповідь ми можемо знайти аж в ХІІ сторіччі.

Розглянувши фасони суконь, які носили красуні в ті часи, ми можемо

сказати, що в такому одязі було незручно робити будь-яку роботу, тому

що такі довгі рукави дуже заважали .

А зараз ми з вами повернемося в наш час. І я розповім вам про новинки в сучасній моді.Наші модельери розробили безліч нових фасонів рукавів, про які ви навіть ще не чули.

4.2. Новітні тенденції сучасної моди.

Види рукавів:

- Джульета ( рукав з дуже легкої тканини, нагадуе хмаринку);

- Повітряна куля (нагадуе кулю);

- Іллюзія (прозора тканина прикрашена бісером);

- Епископ( довгий рукав з плетеного мережива на манжеті).

4.3. Понятійний диктант.

1. Куди вшивається рукав? ( Пройма)

2. Яка мірка потрібна дя визначення ширини рукава? ( Орук.)

3. Яка мірка потрібна для визначення довжини рукава? ( Д рук.)

4. Як називаеться верхня лінія рукава? ( лінія оката)

5. Як називаеться нижня лінія рукава? ( лінія низу) Відповіді:

  1. Пройма.
  2. О рук.
  3. Д рук.
  4. Лінія оката.
  5. Лінія низу.

4.4. Моделювання рукавів.

На основі викрійки прямого вшивного рукава можна одержати різноманітні фасони рукавів:

- Короткі;

- Розширені або звужені до низу;

- Розширені по окату («Буф»);

-«Ліхтарик»;

- Довжиною 3/4 ; 4/5 ;

- З різною формою нижнього зрізу рукава;

- З фасонними підрізами.

4.5. Міні-тренінг «Прийоми технічного моделювання».

Виконання та демонстрація учням прийомів моделювання рукавів:

1. Моделювання об’єма по окату рукава («Ліхтарик», «Буф»);

2. Рукав розширений до низу(«Колокол», «Крильце»);

3. Фасонне моделювання рукава( з підрізами).

V. Практична робота «Моделювання вшивного рукава за ескізом».

Практична робота здійснюеться за допомогою інструкційних карток з індивідуальним завданням.

Послідовність виконання:

1. Уважно розглянути1і2ескізи запропонованних моделей.

2. Нанести на креслення основи рукава модельні зміни.

3. За допомогою шаблону зробити заготовку рукава на кольоровому папері.

4. На заготовці виконати моделювання рукава.

5. Оформити роботу.

В процесі виконання практичної роботи здійснюється:

- Вводний інструктаж;

- Само- та взаемоконтроль учнів;

- Поточний інструктаж;

- Переверка виконанного завдання.

VІ. Узагальнення вивченного матеріалу.

6.1 Рефлексія.

- Що нового ви дізналися сегодні на уроці?

- Чи досягли ви поставленної мети?

6.2. Оцінювання робіт учнів.

Кiлькiсть переглядiв: 180

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.