/Files/images/pobeda/інновація 1503.jpg

/Files/images/pobeda/інновація 1497.jpg25 жовтня 2013 року у кожнім класі нашої школи відбулися години мужності «Не згасити вогонь пам’яті»

25 жовтня 2013 року на реалізацію в регіоні завдань Президента України щодо патріотичного виховання молоді, шанобливого ставлення до історії та пам’яті про Велику Вітчизняну війну, визволення Дніпропетровська від фашистських загарбників у Марганецькій ЗОШ №3 відбулися заходи, присвячені подвигу учасників Великої Вітчизняної війни 1941-1945 рр. та проведено єдиний урок мужності «Не згасити вогонь пам’яті», на який був запрошені депутати міської ради Є. Євдокименко та В. Ваданов. Уроки мужності пройшли в цікавій формі: це слайд-подорожі (5 кл.), конкурс пісні та малюнку (2-4 кл.), екскурсія до шкільного музею Бойової та Трудової слави (1-11 кл),історична конференція старшокласників із залученням ветеранів «Україна та Дніпропетровщина у роки Великої Вітчизняної війни». Під час уроку учні вшанували пам’ять героїв-визволителів хвилиною мовчання, на будівлях шкіл було приспущено Державний прапор України.

Протягом тижня також відбулися інформаційно-просвітницькі заходи, спрямовані на вшанування пам’яті видатних військових діячів, героїв-земляків, увічнення безсмертного подвигу героїв-визволителів:конкурси стіннівок, мультимедійних презентацій, буклетів, волонтерські загони надавали шефську допомогу ветеранам війни, впорядковували братську могилу по вул. Жовтневій, вийшов спецвипуск шкільної газети «Буслик».

З молодшими школярами було проведено конкурси малюнків на тему: «Ми малюємо мир», урочисте покладання квітів до братської могили, перегляд відеороликів та фільмів про визволення України та Дніпропетровщини.

/Files/images/pobeda/інновація 1500.jpg

***************************************************************************************************************

70-річчю визволення міста Дніпропетровська присвячується

До 70-річчя визволення Дніпропетровська буде закладена Алея Героїв, створено музей-фортифікації.

Найближчим часом Дніпропетровщина та уся Україна відзначатимуть низку визначних дат. 25 жовтня 2013 року – 70 років визволення Дніпропетровська, 28 жовтня 2014 року – 70 років визволення України, 9 травня 2015 року – 70 років Великої Перемоги.«Сьогоднішнє наше засідання - це перший крок з підготовки відзначення цих подій», - наголосив Дмитро Колєсніков, відкриваючи нараду, в якій взяли участь голова обласної ради Євген Удод, міський голова Дніпропетровська Іван Куліченко, керівники структурних підрозділів облдержадміністрації, територіальних та обласних організацій, голови Криничанської райдержадміністрацій (у с. Аули знаходився Аульський плацдарм, узявши який радянські війська змогли визволити Верхньодніпровськ, а потім – Дніпродзержинськ) та Солонянської райдержадміністрацій (в с. Войськове був один з головних плацдармів, де відбувалось форсування Дніпра).

ПЛАН заходів, присвячених відзначенню визволення південно-східної частини України, 70-річчю форсування р. Дніпро

Заходи присвячені визволенню Дніпропетровщини від фашистських загарбників

до 70 річчя визволення Дніпропетровщини (фільм)

Єдиний урок мужності присвячений Дню партизанської слави «Велич народного подвигу»

Про проведення Єдиного уроку у 2013-2014 н.р., присвяченого 70-ій річниці визволення Дніпропетровщини від фашистських загарбників

Мета проведення уроку:

  • виховання в учнів почуття любові і вірності своїй Батьківщині;
  • сприяння розвитку почуття патріотизму, як інтегративної риси особистості, прагнення бути свідомими громадянами своєї держави;
  • утвердження позиції особистої відповідальності кожного за долю свого Придніпров’я, свого народу.

Основні завдання проведення Єдиного уроку:

  • викликати інтерес у школярів до минулого через ознайомлення з долями людей, солдатів Великої Вітчизняної війни 1941-1945 рр., які визволяли Придніпровський край від фашистської навали;
  • надати можливість учням усвідомити жорстокість війни, сприйняти правдиві історії про драматичні долі співвітчизників у роки війни, формувати емоційно-ціннісне ставлення до них;
  • виховувати позитивні риси характеру: співпереживання, шанобливе, турботливе ставлення до старшого покоління, ветеранів війни, пам’ятних місць рідного краю;
  • сприяти формуванню активної життєвої позиції громадянина-патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості;
  • розширювати й поглиблювати розуміння юним поколінням високих моральних норм і правил, відчуття до сучасного й минулого рідного краю, відповідальності за його майбутнє.

Педагогічним колективам варто взяти до уваги, що Указом Президента України «Про заходи у зв’язку з відзначенням 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років» передбачено проведення заходів з патріотичного виховання молоді, виховання шанобливого ставлення до пам’яті про Перемогу і ветеранів Великої Вітчизняної війни.

У процесі підготовки до проведення Єдиного уроку «Вони захищали Вітчизну» доцільно розробити конкретну програму дій – загальношкільний програмно-цільовий проект «Нас єднає пам’ять про героїв». При цьому лейтмотивом діяльності можуть бути мудрі настанови В.О.Сухомлинського:

«Виховання обов’язку перед героями, які полягли в боях за Батьківщину, перед героями, які відстояли Батьківщину, - найважливіша умова запобігання байдужості до суспільних інтересів».

«Пам’ятай, ніколи не забувай, дітям і внукам своїм переказуй пам’ятати, хто врятував тебе, твою сім’ю, Вітчизну, наші духовні цінності, нашу історію від знищення…»

У кожному регіоні області, у кожному навчальному закладі необхідно конкретизувати особливості визвольних подій 1943-1944 рр. на території рідного району, міста, села (хроніку визволення Дніпропетровщини представлено, зокрема, на сайті Дніпропетровської обласної універсальної бібліотеки: www.libr.dp.ua/70rokiv.htm ).

До палітри інформації про визволення Дніпропетровщини бажано включити узагальнені дані, хронологію подій та історичних фактів, наприклад, - такі:

8 вересня 1943 року розпочалося визволення Дніпропетровської області від фашистських окупантів. вже 10 вересня були звільнені селища Межова та Петропавлівка. Сім довгих місяців гриміли бої на фронтових дорогах Дніпропетровщини; 9 березня 1944 року повністю визволено Дніпропетровську область. Останнім було звільнено село Широке Криворізького району – 29 лютого 1944 року.

Десятки військових частин і підрозділів брали участь у жорстоких боях. Почесне звання «Дніпропетровських» отримали 152 стрілецька дивізія, 236 стрілецька дивізія, 58 гвардійський мінометний полк, 518 гарматний та 114 зенітно-артилерійський полки, 8 моторизований понтонно-мостовий полк, 4 та 5 понтонно-мостові бригади. «Дніпропетровськими» стали 3-тя гвардійська авіаційна дивізія дальної дії та 11 гвардійська винищувальна авіаційна дивізія 17-ої повітряної армії.

Жителі Дніпропетровщини пишаються тим, що 188 уродженців області носять почесне звання Героя Радянського Союзу, а 6-ом із них це звання присвоєно двічі: А.Брандісу, О.Федорову, Д.Глінці, Г.Кравченку, В.Михлику, П.Тарану.

Ми пам’ятаємо…

…Ніхто не забутий.

На попіл ніхто не згорів.

Солдатські портрети

на вишитих крилах пливуть…

І доки є пам’ять в людей

і живуть матері,

допоти й сини, що

спіткнулись об кулі, живуть…

(Б.Олійник)

Усім педагогічним колективам навчальних закладів області важливо також передбачити участь ветеранів, учасників боїв за визволення Дніпропетровщини у проведенні Єдиного уроку. У зв’язку з цим потрібно активізувати роботу шкільних музеїв, кімнат бойової і трудової слави, поновити експозиції музеїв, провести діалоги з громадськими організаціями, клубами ветеранів, надати необхідну допомогу ветеранам війни у мікрорайоні, заздалегідь запросити їх до участі в урочистому проведенні Єдиного уроку.

У шкільній бібліотеці необхідно організувати розгорнуту тематичну книжкову виставку під назвою «70 років визволення Дніпропетровщини від фашистських загарбників» («Слово про подвиг», «Прочитайте тую славу»).

На виставці бажано представити твори письменників Придніпров’я про Велику Вітчизняну війну, зокрема, - О.Гончара «Тронка», М.Сарма-Соколовського «Кушпила», С.Завгороднього «Чи заграє цитра», М.Карплюка «Щоденник з голубим конвертом», Д.Калинової «Між минулим і майбутнім», «Не померкне подвиг у віках» (художньо-документальні розповіді про подвиги воїнів, різних дивізій, полків і армій, які визволяли Дніпропетровьску область), а також А. Немикіна, заслуженого учителя України, - «Герої Дніпропетровщини».

Варто скористатися також публікаціями обласних газет «Вісті Придніпров’я», «Зоря», «Джерело» про фронтові шляхи наших співвітчизників, які визволяли Дніпропетровську область у 1943-1944 роках.

Класні керівники, враховуючи вікові особливості, особистісні характеристики учнів, визначають цільові напрямки виховного процесу 2013-2014 н.р. В конкретній діяльності первинного учнівського колективу, починаючи з Єдиного уроку, створюють найсприятливіші умови для розвитку у своїх вихованців патріотизму, громадянської активності, гордості за свою Вітчизну. Як зазначає В.О. Сухомлинський, - «усвідомлення і почуття Батьківщини я формую в юних громадян, розкриваючи перед ними істину, що кожна жменька рідної землі, кожний камінь политі кров’ю борців-патріотів, що щастя дитинства, щастя мирної праці матерів і батьків, щастя мрії про майбутнє завойоване дорогою ціною».

Зокрема, у 1-4 класах тема героїзму захисників Вітчизни має виразно прозвучати для дітей в доступній формі, на основі продуманої вступної бесіди, біографії конкретних людей з максимально «живими» подробицями – людськими, героїчними.

Молодші школярі мають здатність своєрідно оцінювати ситуацію, те, що їх оточує, їх мислення відрізняється образністю, вони – великі фантазери й дуже відкриті до позитивних впливів. І тому, пропонуючи дітям розповіді про героїчні події Великої Вітчизняної війни, учителю треба з’ясувати поняття про добро і зло, честь і гідність, мужність і відвагу.

Форми проведення Єдиного уроку:

  • бесіда «Коли гриміли гармати» (про героїзм дітей у роки війни);
  • слайд-подорож «Мій рідний край у роки війни»;
  • зустріч з ветеранами;
  • історична гра-вікторина «Що я знаю про рідне місто (село)?»;
  • демонстрація відеофільмів;
  • виставка книг, репродукцій картин, ілюстрацій на тему Великої Вітчизняної війни та інші.

Вікові особливості учнів 5-8 класів, духовні й фізичні сили школярів дають змогу гармонійно поєднувати осмислення подій війни з реальним життям, стосунками в колективі, в яких виявляється громадянська спрямованість. Зміст і форми проведення Єдиного уроку мають сприяти формуванню національної гідності, духовного розвитку, інтересу і прагнення до пізнання героїчних сторінок минулого:

усний журнал «Поле бою» (учасники бойових дій та визначні бої на Дніпропетровщині 1943-1944 рр.)

зустріч з ветеранами «Згадаємо про минуле» (інтерв’ю з учасниками боїв)

літературно-музична композиція «Ніхто не забутий, ніщо не забуто»

слайд-подорож «Віддав народ в боях високу ціну за наш Дніпро, за Україну»

діорама «Битва за Дніпро – пам’ятник героїзму і мужності воїнів-визволителів» (історична розповідь-естафета)

творче інтерв’ю «Моя родина в роки Великої Вітчизняної війни»

відеоперегляд «Фільми про незабутнє» та інші.

9-11 класи Старші школярі відзначаються прагненням до самостійності, до осмислення історичних подій, формуванням активної громадянської позиції.

Творчі форми проведення Єдиного уроку:

  • бесіда «Присязі вірні»;
  • історичний екскурс «Ціна війни і Перемоги»;
  • година історії «Гриміли бої в Придніпров’ї»;
  • зустріч з ветеранами, учасниками битви за Дніпро;
  • віртуальна подорож «Дніпропетровськ у роки війни»;
  • літературно-музична композиція «Знамено полку»;
  • літературний диліжанс «Фронтові поезії та пісні»;
  • практико-орієнтовані проекти «Солдати безсмертя», «Пам’ятаємо про героїв» та інші.

Запропоновані методичні рекомендації можуть доповнюватись залежно від добротворчої атмосфери, виховних традицій кожного конкретного педагогічного колективу.

Розпочата на Єдиному уроці розмова «Вони захищали Вітчизну» повинна знайти своє логічне продовження в навчально-виховному процесі освітнього закладу, адже Єдиний урок - це старт для організації героїко-патріотичної, громадянської діяльності учнів, активної життєвої позиції громадянина-патріота.

Кiлькiсть переглядiв: 164

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.