Шановне учнівство!
Запрошуємо Вас до участі у проведенні опитування з проблем конфліктів в навчальному
середовищі. Мета опитування – дослідження Ваших уявлень щодо розповсюдженості
конфліктів в учнівському середовищі та можливих шляхів їх подолання. Відомості про заклад
освіти та клас/навчальну групу вказуватися не будуть, оскільки опитування проходить анонімно, а результати будуть подано лише в узагальненому вигляді.
Інструкція. Уважно прочитайте запитання та варіанти відповідей. Подумайте і
оберіть ту відповідь, яка відображає Ваші думки, ставлення, переконання. Будь ласка, обраний
Вами варіант відповіді на кожне із запитань відмітьте позначкою «V» у відповідному
квадратику □.
Вкажіть, будь ласка, такі відомості про себе:
Ваша стать: □ чоловіча □ жіноча
вік ______________ клас/група ___________
1. Як би Ви визначили ставлення один до одного учнів і учениць у Вашому класі/групі?
а)□ дружнє
б) □ співчутливе
в) □ вороже
г) □ знехтуване
д) □ упереджене
е) □ байдуже
є) □ інше (напишіть) ___________________________________________________
2. Як часто у Вашому класі/групі виникають конфлікти між: (дайте відповіді у кожному рядку)
Так, часто Інколи Ні, ніколи Складно відповісти
2.1. учнями/ученицями – учнямиученицями
2.2. учнями/ученицями –педагогами/педагогинями
2.3. учнями/ученицями – батьками
2.4. педагогами/педагогинями -батьками
2.5. учнями/ученицями –адміністрацією закладу освіти
3. Чи були у Вашому закладі освіти випадки, коли конфлікти призвели до:(дайте відповіді у кожному рядку) Так Ні Не знаю
3.1. бійки,тілесних ушкоджень
3.2. образ, приниження
3.3. ізоляції (ігнорування) когось з учнів/учениць
3.4. цькування когось з учнів/учениць
3.5. переходу учня або учениці до іншого закладу освіти
4. Якими б були Ваші дії, якби Ви стали учасником або учасницею конфлікту (оберіть один із запропонованих варіантів відповіді) ?
а) □ негайно сповіщу дорослих (батьків/педагогів(-нь)/адміністрацію)
б) □ покараю винуватця або винуватицю самостійно
в) □ проігнорую конфлікт
г) □ спробую владнати конфлікт самостійно, мирним шляхом
д) □ звернусь до медіатора/медіаторки
5. Чи навчали Вас у закладі освіти способам розв’язання конфліктів мирним шляхом?
а) □ так б) □ ні
6. Як Ви зазвичай вирішуєте конфліктну ситуацію учасниками/учасницями якої є Ви
(оберіть один із запропонованих варіантів відповіді) ?
а) □ ігнорую конфлікт
б) □ разом з іншою стороною шукаємо вирішення проблемного питання
в) □ залишаюся при своїй думці
г) □ приймаю позицію іншої сторони, навіть, якщо вона мене не задовольняє
д) □ шукаємо компроміс з іншою стороною
е) □ застосовую насильство може краще силу?
7. До яких наслідків, на Вашу думку, може призвести конфлікт (оберіть всі можливі
варіанти)?
а) □ агресія
б) □ насильство
в) □ руйнування стосунків
г) □ розвиток стосунків
8. Хто, на Вашу думку, найчастіше бере на себе роль посередника/посередниці у вирішенні
конфліктів у закладі освіти (зробіть вибір однієї з відповідей або дайте свою)?
а) □ директор(-ка) закладу освіти
б) □ заступник(-ця) директора(-ки) з виховної роботи
в) □ медіатор(-ка)
г) □ психолог(-ня)
д) □ соціальний педагог(-ня)
е) □ класний(-на) керівник(-ця)
є) □ майстер(-ня) виробничого навчання
ж) □ батьки
з) □ самі учні та учениці
и) □ інша особа (вкажіть хто саме)_______________________________________________
9. До кого Ви звертаєтесь у разі виникнення конфлікту (оберіть всі можливі варіанти відповідей)?
а) □ директор(-ка) закладу освіти
б) □ заступник(-ця) директора(-ки) з виховної роботи
в) □ медіатор(-ка)
г) □ психолог(-ня)
д) □ соціальний педагог(-ня)
е) □ класний(-на) керівник(-ця)
є) □ майстер(-ня) виробничого навчання
ж) □ батьки
з) □ самі учні та учениці
и) □ інша особа (вкажіть хто саме)_______________________________________________
к) ні до кого
10. Чи застосовуєте Ви навички ненасильницького спілкування у повсякденному житті? (
Під час ненасильницького спілкування співрозмовники демонструють взаємну повагу, і той,
хто слухає, сприймає з повідомлення саме те, що має на увазі той, хто говорить)
а ) □ завжди
б) □ рідко
в) □ ніколи
г) □ важко відповісти
11. Чи готові Ви брати участь у розбудові миру? (Розбудова миру включає діяльність,спрямовану на підтримку миру з метою запобігання повторенню конфлікту)
а) □так б) □ ні в) □ не знаю
12.Чи знаєте Ви, що таке медіація?
а) □ так б) □ ні
13. Які, на Вашу думку, переваги використання медіації у закладі освіти (оберіть всі можливі варіанти відповідей із запропонованого списку)?
а) □▪покращення атмосфери в колективі
б) □ зменшення кількості правопорушень
в) □▪ підвищення культури спілкування
г) □ створення комфортного та безпечного середовища
д) □▪ набуття учнями та ученицями позитивного досвіду вирішення конфлікту мирним шляхом
е) □ немає переваг
є) □▪не знаю
14. Чи знаєте Ви, хто такий/така медіатор/медіаторка?
а) □ так б) □ні
15. Чи звертались Ви до медіатора/медіаторки у разі виникнення конфлікту?
а) □так б) □ ні в) □не знаю
16. Чи були Ви учасником або учасницею медіації?
а) □ так б) □ ні в) □ не чув/ не чула про медіацію
17. Чи брали Ви участь у Колі?
а) □так б) □ні в) □не чув/ не чула про Коло
18. Чи знаєте Ви, що таке служба порозуміння закладу освіти?
а) □ так б) □ ні
19. Чи діє у Вашому закладі освіти служба порозуміння?
а) □так б) □ ні в) □ не знаю
Дякуємо за участь в анкетуванні!
АНКЕТА ДЛЯ ВІДБОРУ ПОТЕНЦІЙНИХ МЕДІАТОРІВ-РОВЕСНИКІВ
Ваша участь в опитуванні є добровільною, що надасть можливість дослідникам зробити висновки,
враховуючи Вашу думку. Важливо, щоб на кожне запитання Ви відповідали відверто і були уважними. Це не контрольна робота.Тут немає правильних чи неправильних відповідей. Будь ласка, позначте вибраний Вами варіант відповіді галочкою або хрестиком.
Прізвище, ім’я _______________________________________
1. Мені______________ років, я навчаюся в ________ класі/групі
2. Уявіть ситуацію, що двоє ваших друзів чи подруг посварилися. Якою буде ваша поведінка?
Оберіть варіант відповіді
• поговорю з кожним/кожною із них і запропоную їм поговорити одне з одним;
• підтримаю того/ту, хто на мою думку правий/права;
• буду спілкуватися з обома і робити вигляд, ніби нічого не сталося;
• не втручатимусь у їхню сварку, нехай розбираються самі.
3. Чи брали/берете участь у житті свого закладу освіти поза освітнім процесом? Якщо так, то
де саме (самоврядування, гуртки тощо) і які основні функції ви там виконуєте? Оберіть варіант від-
повіді
• так.
Якщо так, то де саме___________________________________________________
Які функції виконуєте_____________________________________________________
• ні, я не беру участі у житті свого закладу освіти поза освітнім процесом
4. Щойно Ви переглянули фільм про медіацію у школі. Якими трьома найважливішими навичка-
ми, на Вашу думку, повинен/повинна володіти медіатор-ровесників чи медіаторка-ровесниць?
_____________________________________________________________________________________
5. Як Ви вважаєте, чи могли б Ви бути медіатором-ровесників чи медіаторкою-ровесниць у кон-
фліктній ситуації? Оберіть варіант відповіді
• так;
• ні;
• не визначився/ не визначилася
6. Хто з вашого класу/паралелі/групи має необхідні здібності, на вашу думку, для того, щоб бути
медіатором-ровесників у конфліктній ситуації (напишіть прізвище, ім’я, та клас/групу)
_____________________________________________________________________________________
Дякуємо за ваші відповіді!