/Files/images/2019-2020/1558705278_c15299bbc87b24d927011a7d3990c6c8cfbc0154.jpeg Виявлення обдарованих учнів у школі: місія (не)здійсненна

Зазвичай у кожній школі є місцеві знаменитості — обдаровані діти. Завдяки таким учням навчальні заклади чи не найбільше поліпшують свої різноманітні рейтингові показники. Але ж не рейтингами єдиними…

Перед тим, як планувати роботу з обдарованими дітьми, озброїмося двома теоріями обдарованості.

Відповідно до першої (соціальної) обдарованою є кожна дитина. Але таланить лише за сприятливих умов розвитку, які необхідно створювати. Інакше природжена дитяча обдарованість з часом може «згаснути».

За другою теорією (біологічною) обдарованість або є, або немає. Навіть якщо не розвивати, талант все одно «проб’є собі шлях», як те було з багатьма відомими людьми.

Оскільки не можна стверджувати про превалювання жодної з теорій, методичні підходи сучасної освіти будуються на певному їх поєднанні.

/Files/images/2019-2020/олімп.JPG
Як вирізняють обдарованість дітей

Сам термін «обдарованість» лишається дещо умовним, бо ж існує понад сотня його визначень.

Зазвичай обдарованими називають дітей, які:

- мають високий інтелект та рівень творчості

- випереджають однолітків у розвитку

- наділені особливими здібностями до навчання у школі чи до специфічних видів діяльності (і досягають високих результатів у цих видах діяльності)

- постійно прагнуть праці, яка відповідає їхнім здібностям.

Наведемо основні ознаки обдарованої дитини:

- висока пізнавальна активність

- оригінальність ідей та творчих продуктів

- випередження за розумовим розвитком своїх однолітків

- гнучкість мислення, розвинена фантазія, здатність бачити проблему під незвичним кутом зору

- ранній розвиток мовлення (дитина має великий словниковий запас, починає рано читати)

- надання переваги спілкуванню з дорослими та старшими дітьми, оскільки з однолітками нецікаво

- підвищена потреба в інтелектуальних або творчих навантаженнях, отримання задоволення від цього

- надання переваги індивідуальній роботі над груповою

- здатність до довготривалої концентрації уваги на цікавій діяльності

- схильність виходити за межі поставленого завдання.

Анкета для орієнтовного дослідження творчої обдарованості особистості учня

Перевірте здібності вашої дитини. Можливо, вона геній?

Методичні рекомендації по роботі з батьками обдарованих дітей

РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДИТИНИ. ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ, ВИХОВАТЕЛЮ

Кiлькiсть переглядiв: 902